For Your Information

blog ini memaparkan post atau cerita pendek mengenai kehidupan remaja zaman sekarang. TIADA KAITAN DENGAN SESIAPA PUN BAGI YANG MASIH HIDUP ATAU PUN YANG TELAH MATI. jikalau mana2 post menyerupai dengan kehidupan sebenar anda.. hanyalah kebetulan.. AMARAN! post2 ini kemungkinan mengandungi tatabahasa yang kurang tepat atau ejaan yang kurang tepat, dilarang sama sekali meniru atau menciplak post2 didalam blog ini kecuali dengan izin kitorang. -Hiy

Sponsors

Punca Melayu kita mundur

assalamualaikum... pembuka bicara...
kali ni aku nak bahas pasal politik pulak! tudiaa....
kalau nak bahas pasal politik mmg risiko ohh...
tapi aku cuma nak korang tenung balik jew...


korang pernah terpikir...kenapa eh Melayu kita mundur? ke korang masih tak sedar yg melayu kian mundur...
aku pun melayu...bukan nak hentam kaum aku sendiri.... kalau korang sedar yang melayu kian mundur... mesti dalam kepala korang igt sebab kita malas punca melayu mundur kan? haha...sebenar nya....malas itu kesan awal kita mundur......

korang tengok betul2 perkataan "MELAYU"...  kalau korang masih tak nampak..  aku bg korg nampak... ME-LAYU! maksud nya ...kita sedang mundur! ME maksud "sedang"...LAYU..."mundur!!" masyallah.. korang sedar tak yg korang slalu sebut orang melayu tu? seolah2 kita doa benda buruk kt kaum kita sendiri! kerajaan pernah tukar perkataan dari melayu ke malaysia...tapi orang kita masih lagi mengguna kan perkataan MELAYU.... 

minta maaf atas apa yg aku bahas ini...sebab benda ini kenyataan... punca kita mundur disebabkan lafaz je? wallahualam... Tuhan ja tahu segala nya....
*malas tulis pnjg2... minta maaf...saya tidak berniat nk hentam sesapa...ass'kum

1 comment: